Sayfalar

21 Mayıs 2011 Cumartesi

-17-

temizlik yaparken kitaplığa sıra gelmişti. tembel işi yapıp üstten üstten toz alırken kitaplarıma takıldı gözüm. okunup yerlerine bırakılmış.  taşınma faaliyetleri dışında ellenmemişlerdi uzun zamandır. gözüme takılan şey çeşitli kalınlıktaki kitaplarımın sayfalarıydı. sararmışlar. 
eskiden çokca eski kitap alırdım çeşitli sahaflardan. o nedenle eski kitaplara aşinayım. renkleri kokuları yaşanmışlıkları her zaman etkilemiştir beni. sahafları da bu yaşanmışlıkların el değiştirdiği istasyonlar olarak görmüşümdür.
bu manzaraya burnumun ucunda rastlamak beni biraz şaşırttı. çokca da sarstı. hepsini okuduğum zamanları hatırlıyorum. bazılarını elime aldım içlerini açtım bir kaç satır okudum sayfalarını kokladım. anıları tazeledi bu faaliyet. o eski kitap kokusu sinmişti biricik kitaplarıma. anılarımın tarihçesine bakınca ise eskiliğin sadece kitaplara değil kendi üzerime sindiğini anladım.
bir tanesinin arasından çeşitli notlar çıktı. notların üzerinde genelde tarih yok ama tarihin arasından bağırıyorlar resmen. derken bir başkasında. en gösterişlisinde tarihe rastlıyorum. 23.12.02 diyor. 9 yıldan fazla zaman geçmiş. 
zaman aktıkca omuzlarıma çeşitli yükler yüklenmiş kimileri indirmişim kimilerini hala taşıyorum. sürekli bir devinim olmuş. sonuçta da bu yüklerden kalan izler hayatımı oluşturmuş. o yıllardan bu güne zamanın çevreme ördüğü spiral duvar genişlemiş.
nereye gitsem benle geliyor onlarda. hissediyorum yanımda ağırlıklarını. bu kitaplarsa spiraldeki ayraçlar gibi. hemen hemen her birinde kendine özgü bir ayraç var fakat asıl bu kitaplar benim ayraçlarım. zaman zaman açıp okumak istediğim sayfalarımı işaretlemişim.sayfalar artmış her gün daha da artıyor ve kalınlaşıyorum. 
sayfalar sararıyor ve ben yaşıyorum. yaşlanıyorum değil yaşıyorum. çünkü yaşlanmak bir noktada sabit kalıp şu anki durumu o noktayla değerlendirmeyi ifade ediyor istemesek de. bundan sonra da dolu dolu yaşamaya devam edicem. yeni kitaplar alıcam. onlarda sararacak. ben yine hepsi temizliyor olacağım.

3 yorum:

  1. o dokuz yıllık kitap hangisi? =)
    ben biliyor olmalıyım.

    YanıtlaSil
  2. kitap işte önemsiz o kadarı.

    YanıtlaSil
  3. hadi len! =) artizlik yapıncaya kadar söyleyeydin ya.

    YanıtlaSil