Sayfalar

29 Mayıs 2011 Pazar

-23-

geçenlerde işten eve erken geldim. canım kendi pişirdiğim bişiyler yemek istiyordu. daha işteyken ne pişirsem sendromuna girmiştim zaten. eve gelince Elvan Uysal Bottoni'nin Mamma Mia!sını açtım ve iştahla pratik bir tarif aradım. deniz ürünleri konusunda temin sıkıntısı olduğundan onları geçtim. fırın kısıtı nedeniyle hamur işlerini geçtim. risottolar ve et yemekleri kaldı geriye. risotto için pek güvenemedim kendime ondan standart pilavı seçtim. yanına da dana pirzola. dana pirzola türk mutfağında kullanılan bir et ürünü değil. semt merkezinde ve bir iki avm de aradıktan sonra kolay ulaşılamayan bir ürün olduğunu da öğrendim. ama illaki temin edicem derseniz küçük armutludaki dükkan'dan yada internet sitesindeki şarküteriden sipariş edebilirsiniz. Bu etler çok özel olarak hazırlanıyor olası lezzet zehirlenmesine karşı baştan uyarıyım. dana pirzola konusunda sonuca ulaşamayınca. antrikota döndüm. mermer gibi çok inceltilmemiş iki parça aldım. parçaları bir saat kadar karabiberli çırpılmış yumurtada beklettim. bu arada pilav pişti. sonra etleri galeta ununa bulayıp önceden kızdırılmış zeytin yağlı tavada iki tarafını 4er dakika kızarttım. yanına taze soğan ve domatesle sunum yaptım. et mütişti. ve pilav yerine risotto olsaydı nasıl bir lezzet bombası olacağını hala aklım almıyor. pilav ve salatayla yapılan sunu mu bile mükemmeldi. kendim yaptım diye demiyorum. etin hazırlanmasındaki diğer bir husus yumurta ve galetayla et kızartmak bildiğimiz shintzel yapmak işte. hepimiz shintzel'in alman yada avusturya kökenli olduğunu düşünürüz. fakat italyanlara göre shinitzel italyadan çıkmadır. daha detaylı bir hikaye var da şimdi kasıp yazamıcam. kitapta var işte.

offf kamil çok acıktım. nerde kaldı bu piç...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder